Sunday, August 8, 2010

frica

nu vrem să o arătăm cuiva, singuri ne temem de ea, ea provoacă panică în noi, dar când ești în panică, rațiunea ”pierde controlul” asupra situației.
oamenii au frica de foarte multe (vezi aici în rusă sau aici în engleză). am și o cunoscută care se teme să ia sare cu mâna. am văzut reacția oamenilor arahnofobi când văd păianjeni - șoc și isterie.
toate fobiile însă se ”educă” pe parcursul vieții. la naștere omul are 2 fobii, înălțime (să nu cadă jos) și de sunete tari, atât.
și parcă vrei să nu te temi, să te lupți cu frica, dar parcă nu se primește, pentru că își are rădăcinile în subconștient, cu care nu putem (cel puțin acum) să comunicăm. însă odată ce le-am învățat, putem și să ne debarasăm de ele. aici trebuie de întrebat psihologii despre mai multe detalii. pot să spun doar că putem încerca conștient să ne analizăm comportamentul și să ne controlăm acțiunile, încetul cu încetul.
apropo în filmele horror se folosește sunet cu o anumită intensitate, care contribuie la atmosfera strașnică, așa că dacă privim filmul fără sunet, va fi mult mai nestrașnic :)

sursa imagine

7 comments:

Cristina said...

eu mi-am păstrat fobia „de la naștere” - mă tem de înălțime. strașnic mă tem. și fobia pe care am căpătat-o pe parcursul vieții - frica de taracani (asta în cel mai cel mai prim rând), gândaci, viermi, molii, fluturi și vopșe, cam toată semeika insectelor...

Cristina said...

și... nu prea îmi imaginez cum aș putea scăpa de aceste așa-zise fobii, că să-mi vrăjească 50 de psihologi mult și bine, eu tot mă voi teme să mă aflu la mai mult de un metru de la pământ și voi intra în panică la vederea micilor și nevinovaților la prima vedere monștri...

Unknown said...

filmele horor cu sunet funny
îs...funny :D

iulian said...

monștri :D Cristina, da de ”copii” monștrilor te temi? taracani mici? care poate sunt mai bezabidnâie?

Nicu, treb de încercat :D

Unknown said...

eu am înşercat :P
ce e drept făr iarbă

olea said...

da eu tot di multi mă tem
glavna k nu mă tem s recunosc asta ;)

Myla Reid said...

Thanks great blog postt