Monday, August 9, 2010

despre job, mai detaliat





am scris aici despre elementele necesare pentru a obține un job bun într-o companie mare, care ține la angajații săi, iar angajații sunt fideli companiei. în cazul companiei lu cumătru Vasea, lista dată este lipsită de sens.


1. cunoștințe teoretice în domeniu. universitatea puțin contribuie la îmbogățirea cunoștințelor necesare, în mare parte pentru că curriculum-ul este învechit, se predă doar teoria de bază învechită cu 10-15 ani, iar tempourile cu care se dezvoltă acum practic orice domeniul necesită actualizare cel puțin o dată la 1-3 ani, depinde și de domeniu. de aceea trebu de informat personal. acum în internet găsești orice tip de informație, sunt bloguri, forumuri, site-uri care oferă informație actualizată la orice temă, trebuie doar să știi să cauți. până la urmă - you can google it.

2. experiență sau cunoștințe practice. pe lângă faptul că cunoști teoria, trebuie să știi cum să o aplici. și aici google nu te ajută, aici trebuie să-ți miști fundul și să participi la diferite activități care oferă posibilități de a aplica în practică cunoștințele. o poți face în cadrul conferințelor, ONG-urilor, diferitor proiecte organizate sau proiecte personale, cursuri, traininguri, etc. oportunități sunt o mulțime, trebuie doar să vrei.

3. soft skills. aici se include abilități de comunicare (effective communication), managementul stresului, managementul timpului, abilități de lucru în echipă, public speaking, eficiență personală. pe lângă faptul că ești un specialist bun în domeniul tău, trebuie să fii și un coechipier bun. pentru a le dezvolta sunt traininguri, sau faci un search pe internet și găsești cărți sau video de la traininguri.

4. creativitate. deodată menționez că nu pentru toate joburile, dar o mare parte totuși o necesită. deși la moment companiile puțin realizează necesitatea aceasta, companiile din alte țări pun accent mare pe creativitatea angajaților și investesc mult în asta, pentru că angajații pot aduce soluții și idei noi care ar soluționa problemele existente și ar avantaja compania sa față de competitori. sunt multe tehnici pe internet pentru generarea de idei noi, însă toate ele sunt generale, iar personalizarea inovației necesită bani.

5. pasiune. dacă nu o ai față de jobul dat, nu te angaja.

6. competențe. puține companii fac selecția angajaților în baza competențelor. însă dacă îți dorești un job la o companie mare, multinațională, trebuie măcar să cunoști ce e aia competență. o listă scurtă de competențe găsiți aici. cum să le dezvoltăm? mai întâi de toate trebuie să le evaluăm și să conștientizăm cum sunt ele la moment, apoi încetul cu încetul le dezvoltăm. iarăși google it.

7. CV. interesați-vă cum se scrie un CV normal. fiecare job necesită un CV personalizat. fiecare CV reprezintă doar un instrument de a obține oportunitatea de a veni la interviu, nimic mai mult. pentru că poți să ai un CV mega krutoi, dar dacă la interviu te arăți prost... 

8. interviul. acest punct conține în sine toate cele 7 enumerate. aici timp de 30-90 minute angajatorul analizează toate cele 7 puncte, iar tu ai șansa să te vinzi, să arăți ce prezintă personalitatea ta, să faci angajatorul să vree să te angajeze. înainte să pleci la vre-un interviu, discută cu prietenii care deja lucrează și au trecut prin interviuri.

parcă am menționat totul. s-a primit cam mult, însă asta e... pe scurt :)
și nu sunt după ordine

sursa imagine 1 și 2

No comments: