Friday, June 22, 2012

24 ore și un cap pe umeri

Se zice că timpul tinerilor nu costă atât de scump decât cel al maturilor și că trebuie să ascultăm de cei maturi. Ei bine, postarea nu e chiar despre asta, dar oricum: toţi au 24 ore pe zi, iar dacă-i asculți pe cei maturi, riști să ajungi așa cum sunt ei, nu mai buni.
___
Îmi place să văd și să cunosc oameni interesanți și nu-mi place când oamenii (în mare parte acei mai în vârstă) de obicei te compară cu sine, dându-și valoare:
1. că au trecut prin multe în viață
2. că chipurile timpul lor costă mai scump
3. că ei au ajuns ceva în viață

Tăt asta hernea. Eu văd asta puțin altfel - compară aceeași vârstă. Spre exemplu Vasilică are 23 ani, iar moș Ion 47. Păi lasă să-și amintească moșu cum era el la 23 și să se compare cu Vasilică. Dacă Vasilică e mai bun la 23, el are toate șansele să fie mai bun ca moșu și la 47 ani.
Asta e mai obiectiv. Nu poți compara ceva la ce s-a lucrat 10 zile cu ceva la ce s-a lucrat doar 5, este evident ce va fi mai bun, dar nu este corect.
Mulți au să spună că ”erau alte timpuri”, adevărat, erau, asta îi avantajează pe generațiile noi și asta e bine.
La fel mă uit la tinerii de 18-20 ani și când îmi amintesc cum eram eu la această vârstă, îmi dau seama că ei au șanse să ajungă departe.

Deși ”au șanse” nu neapărat înseamnă că ”vor ajunge departe”dar pentru asta ei au 24 ore pe zi și un cap pe umeri.

No comments: