Monday, July 5, 2010

de ce înjurăm

înjurăm toţi, cine mai mult, cine mai puţin
o facem pentru a elimina emoţiile negative din noi (o facem şi aşa, pur şi simplu, dar nu vorbesc de asta acum).
ne enervează ceva - un #mat şi ne simţim parcă mai bine, pentru că deodată am descărcat energia negativă din noi
precum procesul de transpiraţie sau urinare permite eliminarea substanţelor nocive din organizm, există unele cuvinte ce elimină din organizm energia negativă, iritarea, nervozitatea etc. doar că această "razgruzkă" fiecare o face diferit. cineva spune "p**da b**adi n**ui s*ka...", pe când cuiva îi este destul un simplu "blin". efecrul este acelaşi pentru ambele persoane, doar că al doilea ar părea mai "cult" dacă îl aude cineva, pentru că fiecare îşi crează propriile cuvinte ce le reflectă intensitatea emoţională.
exemplu - #mat-urile în alte limbi. elementarul cuvânt şit (shit). sună cumva a înjurătură? deloc, pe când în limba engleză (americană?) oamenii îl bagă folosesc des. pentru că pentru ei acest cuvânt exprimă intensitatea emotivă negativă a lor.
acum stau şi mă gândesc - dacă îmi creez un cuvânt şi îmi insuflu idea că el este la fel cum şi "p**deţ", mă voi debarasa oare de acesta?

sursa imagine

3 comments:

olea said...
This comment has been removed by the author.
wtfmld said...

Totusi BLE@ si blin exprima emotii diferte - asa cred eu :-D ca si multi-multi altii!
Acelasi cuvant "multi" pare si mai mult dac zici "DoHu*a!!!" asa ca #mat-pere#matul da o careva conotatie si emotionala si spatiala si temporala contextului folosit...

Alta chestie e ca noi (cei din MD) folosim multe cuvinte obscene din rusa (eu personal le prefer pe cele rusesti decat pe cele romanesti - e chestie de [dez]gust) si poate noua ne par injuraturi si cuvinte grele pe langa cele romanesti.. mai stii... Dar am observat ca daca te stradui sa nu folostesti asa cuvinte in limbaj mult timp - cu incetul de debarasezi de ele si deseori pana la un anumit punct critic, pana nu te scapi si injuri mai ceva ca un badaran. Mult depinde si de mediu - lucrezi in sfera academica (de exemplu) sau stai la bere cu drujii..

Asa ca... #mat-ul nu strica, doar trebuie de depus un mic efort pentru a-l controla
:)

iulian said...

ce fel de conotație dă un oarecare cuvânt depinde de fiecare în parte, la fel cum și limba și cuvintele...
și da, după un roman întreg ai ajuns la aceeași concluzie