tot ce-i scris mai jos e aplicabil mai mult ştiinţelor exacte.
___
în mod normal (a se citi "în alte ţări"), învăţarea presupune înţelegerea materialului predat, nu doar zubrirea acestuia pentru următoarea lecţie pentru notă.
___
în mod normal (a se citi "în alte ţări"), învăţarea presupune înţelegerea materialului predat, nu doar zubrirea acestuia pentru următoarea lecţie pentru notă.
în joc | în minte |
1. iniţial cifrele sunt încurcate şi începi să analizezi poziţia fiecărei cifre | 1. ai citit o temă nouă/formulă/principiu, dar încă nu-i înţelegi logica funcţionării |
2. începi cu începutul - pui cifra 1 la locul său, apoi 2, apoi 3 ş.a.m.d. | 2. împarţi textul în blocuri logice şi analizezi separat fiecare bloc şi legătura dintre ele |
3. îţi dai seama de iteraţiile prin care poţi uşor schimba 2 cifre cu locul | 3. începi să "uneşti" blocurile între ele, începe să apară sensul |
4. practic l-ai strâns, a mai rămas să schimbi doar câteva cifre cu locul şi gata | 4. parcă ştii, parcă-i logic, dar nu eşti încrezut în sine. Încerci să faci un exemplu - nu se primeşte |
5. încă câteva operaţiuni - ta-da-m! |
5. te reîntorci la teorie, mai citeşti o dată luând în consideraţie exemplul şi - *click* - ai înţeles. |
Totul s-a aranjat în cap aşa cum cifrele se aranjează în "пятнашки". Cel mai des, "click"-ul este însoţit de un "A-a-a-a-a!" rostit în voce sau în gând. Şi dacă ai înţeles - ap pentru totdeauna, iar dacă n-ai înţeles, atunci până mâine uiţi.
Durata acestui proces depinde de durata etapelor 2,4 şi îndeosebi 3.
Durata acestui proces depinde de durata etapelor 2,4 şi îndeosebi 3.
Acum, pentru ce toată teoria asta.
Simplu să constat că la universitate, majoritatea profesorilor nu-ţi ajută la etapa 3 să "uneşti" blocurile între ele şi la etapa 4 - să clarifici dubiile pe care le ai.
Da, am scris ceva ce ştiu toţi, dar urmează o postare după aceasta la aceeaşi temă.
sursa imagine
1 comment:
Waa... eu aveam aşa ceva când eram mic...
Post a Comment