prefaţă:
în NLP (Neuro-Lingvistic Programming) este o chestie care spune că învăţarea are loc în 4 etape:
1. Necunoaştere Inconştientă (неосознанное незнание)
2. Necunoaştere Conştientă (осознанное незнание)
3. Cunoaştere Conştientă (осознанное знание)
4. Cunoaştere Inconştientă (неосознанное знание)
pentru a înţelege mai bine vin cu un simplu exemplu:
1. avem vreo 13 ani, nu ştim să mergem la volan, dar nici nu realizăm asta. (necunoaştere inconştientă)
2. pe la vreo 16-18 ani realizăm că nu ştim să mergem la volan. (necunoaştere conştientă)
3. învăţăm să mergem la volan, conştient schimbăm vitezele, accelerăm sau frânăm. (cunoaştere conştientă)
4. cu timpul totul devine inconştient, porneşti şi nici nu-ţi dai seama cum eşti deja în viteza a patra. (cunoaştere inconştientă)
şi în orice înveţi, este bine să ajungi la nivelul 4, de cunoaştere inconştientă, când creerul nu participă la proces, dar procesul are loc.
un alt exemplu ar fi touch typing. ce plăcere primeşti atunci când textul se scrie la viteza gândului. şi cât timp economiseşti!
însă pentru toate aceste trebuie perseverenţă. dacă o ai, e bine.
sursa imagine
3 comments:
ce interesant...nu'mi place nivelul 4...trebuie sa constientizezi ceea ce faci...parerea mea
da, nu este aplicabil peste tot, ci doar la procesele care se repetă des. conştientizând, creerul frânează decurgerea acestor procese.
pe lângă asta cred că n-ai vrea să conştientizezi procesul respiratoric sau de circulaţie a sângelui.
shi normal...))insa asta nu o invatam de sine statator...
Post a Comment