Tuesday, November 16, 2010

critică!


critică, peste tot unde dai găsești critică...
da acela...
da ea...
da el n-a făcut cum trebuie...
nu așa...
el nu știe...
mă enervează...
uite la ea...
e prost...
nu știe ce face...
mai bine nu se apuca...
nu face cum trebuie...
bla bla bla...
și una din cele mai populare acum tot mai mult: ”evenimentul X #fail”

și după ce a criticat pe cineva/ceva, după asta радости полные штаны. habar nu are de ce se fac anume așa lucrurile, sau pentru ce cineva a făcut anume în așa fel ceva, dar trebuie numaidecât să bage 3 kapeici ale sale, să arate cât de prost e...
nu se aplică la oameni specialiști în domeniu, deși și aici sunt indivizi cărora le place să-și îmblânzească orgoliul arătând cu degetul la cineva și criticând-ul, în loc să-i ofere un feedback constructiv cum ar putea îmbunătăți lucrurile.

și e foarte complicat să te abții de la critică, dar ea mai mult distruge decât ajută să construiești ceva.

și la temă o istorie, sau притча cum i se mai spune în rusă:
Одна семейная пара переехала жить в новую квартиру. Утром, едва проснувшись, жена выглянула в окно и увидела соседку, которая развешивала на просушку выстиранное бельё.- Посмотри, какое грязное у неё бельё, - сказала она своему мужу.Но тот читал газету и не обратил на это никакого внимания.- Наверное, у неё плохое мыло, или она совсем не умеет стирать. Надо бы её поучить.И так всякий раз, когда соседка развешивала бельё, жена удивлялась тому, какое оно грязное. В одно прекрасное утро, посмотрев в окно, она вскрикнула:- О! Сегодня бельё чистое! Наверное, научилась стирать!- Да нет, сказал муж, - просто я сегодня встал пораньше и вымыл окно.
așa că înainte să spui ceva, asigură-te că ai ferestrele șterse și cunoști domeniul, apoi chiar dacă ești specialist în domeniu, dar n-ai cu ce să contribui, ap mai ghine tași

PS: cât ține de facebook mail, toți se dau cu părerea, toți spun că este #fail. nu spun nimic pentru că: 1) nu l-am văzut încă. 2) nu cred că câțiva oameni din moldova sunt mai deștepți decât o companie globală precum e facebook, nu nicidecum nu-mi vine să cred asta, pentru că 3) totul asta are un scop și este foarte bine planificat. și facebook dacă a lansat asta, înseamnă că au făcut-o cu un scop anumit și nu pentru că lui Mark i s-a sculat, pardon, să facă mail. da, nu este poate un killer, sau mail care are de toate de care nu a mai văzut lumea, dar nu există pastilă ce vindecă toate bolile. pe lângă asta poate este ceva deosebit de mailul cu care ne-am obișnuit. oleakă de PR tot este, dar asta e specificul timpului în care trăim.
mai credeți că sunteți mai pricepuți ca cei din Silicon Valley? dacă da, atunci sorry, dar asta you #fail.

sursa imagine 1, 2

No comments: