3 persoane (un baiat cu sora sa si verisoara lor) se aseaza la umbra unei umbrele la o terasa. vine chelnerul (un baiat de vreo 16 ani max):
Chelnerul (C): Buna ziua
Sora (S): Buna
Verisoara (V): Buna
Baiatul (B): Salut
C: (intinzind meniul) doriti ceva?
S: un suc Jaffa de ...
V: si mie unul te rog
B: poti sa aduci sucurile pina eu ma mai uit prin meniu...
C: bine (si pleaca)
peste vreo 5 minute...
C: poftim sucurile
B: Pepsi aveti?
C: nu
B: dar adami o Viva te rog
C: Viva nu avem, avem Cola, Sprite, Fanta, Nestea
B: da nu vad in meniu Nestea
C: costa 12 lei
B: bine, atunci adami te rog o inghetata de 15 lei cu toping si un ceai Nestea
C: ok (si pleaca)
peste vreo 3 minute aduce ceaiul, iar dupa ce fetele si-au baut sucul, vine sa ia paharele si intreaba:
C: mai doriti ceva?
B: da, inghetata mea daca se poate...
C: (se uita un pic nedumerit la baiat, a uitat de inghetata, pleaca)
peste vreo 7 minute...
C: (aduce inghetata)
B: multumesc
chelnerul pleaca, baiatul maninca inghetata, peste un timp oarecare il roaga sa aduca contul. chelnerul aduce contul si aici se incepe... baiatul il cheama pe chelner:
B: poti sa verifici contul?
C: da ce s-a intimplat?
B: pai uite, aici inghetata este 20 lei, iar in meniu este 15 lei...
C: da la noi preturile din meniu nu sunt corecte, ele trebuiesc schimbate...
B: ??? (WTF se gindeste el) stai putin, eu nu prea inteleg. de ce dara ne-ai dat meniul?
C: (tacere)
B: si unde aici este Nestea? (vorbea de meniu), cum eu pot sa stiu ca el costa 12 lei, daca nu scrie nicaeri? cu atit mai mult ca Lipton Ice Tea de 0.5l costa 15 lei, iar tu mi-ai adus Nestea de 0.25l de 12 lei?
C: eu nu pot sa va demonstrez ca Nestea costa 12 lei... si contul deja a fost batut, eu nu pot sa-l schimb...
B: ok, dal dracului pe Nestea, iti dau 12 lei pe el, da pe inghetata iti dau doar 15, sau imi chemi administratia, managerul sau pe oricine...
C: bine
B: ce bine?
C: o sa dati 15 lei
peste putin timp se apropie o persoana mai in virsta care statea la o alta masa...
Persoana (P): buna ziua
B: buna ziua, sunteti managerul?
P: da, un fel de manager, asa ceva
B: (nedumerit, WTF?! "un fel de" manager? dar totusi ii lamureste situatia cu meniul si contul)
P: pai vedeti ca la noi meniurile am dat comanda sa ni le schimbe, chelnerul trebuia sa va anunte
B: intocmai, trebuia... dar nu a facut-o
P: pai el nu e vinovat, a uitat...
B: si acum ce propuneti?
P: pai la noi preturile sunt altele decit in meniuri
B: (incepe putin sa se enerveze, dar nu arata asta) deci asa, sau eu platesc 15 lei, sau nu platesc nimic. si daca chelnerul a gresit, nu vad vina mea ca a facut-o...
P: da bine...
baiatul pune pe masa banii, toti 3 se scoala si pleaca...
nu cred ca chestia a fost in acei 5 lei, ci in atitudinea lucratorilor fata de clienti... acel "pofighism" (imi cer scuze de expresie) din partea chelnerului si a "un fel de manager"-ului fata de problema aparuta la moment... de parca era un comportament normal in asa situatie...
in fine, am invatat si eu un lucru din asta: inainte de a comanda ceva, sa intreb daca preturile din meniu corespund cu cele reale :)
.
2 comments:
de fapt cred ca pursisimplu au dorit sa scoata niste bani de la voi... ceea ce ei incercau sa faca este ilegal... sunt aproape sigura de faptul ca daca spuneati ceva de genul: "sun la Dreptul consumatorului si aflu daca trebuie sa achit acesti bani din moment ce in meniu sunt alte preturi", reactia lor ar fi fost ne cerem scuze, si ati fi achitat suma indicata in meniu.
:)) bun venit in Moldova sau CSI:)
am avut ceva de genul asta la mare, mi-au adus ceai cu zahar pe care evident nu l-am baut si apoi m-au pus sa-l achit...in schimb aveau pe masa piper cu sare amestecat si tot ce imi mai ramasese in farfurie..stiu ca nu e demn de role-modeling dar m-am distrat
Post a Comment